بادوام ترین خودرو در ایران چیست؟

بادوام ترین خودرو در ایران چیست؟

ماکسیما

طی آخرین ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و بر اساس آزمون دوامی که این شرکت از چهار مدل خودرو سواری در زمستان سال گذشته به عمل آورد،

 ماکسیما بهترین خودرو ارزیابی شد و به همراه پژو405 تولیدی سایت خراسان در سطح کیفی خیلی خوب قرار گرفتند.

به گزارش سایت جهان،‌ بر اساس این ارزیابی که در سه ماهه چهارم سال گذشته به عمل آمده، چهار مدل خودرو سواری تحت آزمون قرار گرفتند که دو مدل از آن‌ها در سطح کیفی خیلی خوب و دو مدل نیز در سطح کیفی حداقل قابل قبول قرار گرفتند.

در این میان ماکسیما بدون داشتن ایراد ایمنی، عملکردی، اساسی و قابل توجه، با کیفیت‌ترین خودرو این دوره بوده است و به همراه پژو405 تولیدی سایت خراسان در سطح کیفی خیلی خوب قرار گرفت.

پژو405 تولیدی سایت خراسان نیز ایرادات ایمنی، عملکردی و اساسی نداشت، ولی دارای سه ایراد قابل توجه بود.

همچنین خودروهای پژو 405 تولیدی سایت تهران ایران خودرو با اکتساب یک ایراد ایمنی، یک ایراد اساسی و سه ایراد قابل توجه و پژو پارس با اکتساب یک ایراد ایمنی، دو ایراد اساسی و چهار ایراد قابل توجه در سطح حداقل قابل قبول قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آزمون دوامی نیز که در پاییز سال گذشته انجام شده بود، خودروهای هیوندا ورنا و ریو بدون داشتن ایرادات ایمنی، عملکردی و اساسی و با اکتساب تنها یک ایراد قابل توجه در سطح خیلی خوب بوده و با کیفیت‌ترین خودروهای دوره محسوب شده بودند.

خودروهای پژو پارس خراسان با داشتن دو ایراد اساسی و یک ایراد قابل توجه و سایپا 141 با داشتن یک ایراد اساسی و پنج ایراد قابل توجه در سطح خوب قرار گرفته بودند.

البته شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خودروی ون نارون را نیز در گروه سواری طبقه‌بندی کرده بود که این خودرو با اکتساب یک ایراد ایمنی و 12 ایراد قابل توجه در سطح حداقل قابل قبول قرار گرفت.

گفتنی است در این آزمون، خودروها طی 20 هزار کیلومتر تحت آزمون دوام قرار می‌گیرند.


شفاعت حضرت عیسی از شیطان

شفاعت حضرت عیسی از شیطان

 

شیخ العرفاء، فقیه فقها، حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی - قدس الله نفسه الزّکیه – به مناسبتی فرمودند:

در انجیل برنابا ـ که اقرب اناجیل به صحت است ـ نوشته شده که حضرت عیسی(ع) برای ابلیس شفاعت کرد: خدایا این مدت‌ها عبادت تو را می‌کرد، تعلیمات می‌کرد، بیا از گناهانش بگذر»! با این‌که از زمان آدم تا زمان عیسی(ع) چه کارها، چه فسادها کرده بود. این چه نوری است که حتی به این هم ترحم کرد (که گفت): خدایا از تقصیراتش بگذر!

(خداوند) فرمود: بله، من حاضرم ببخشم، بیاید بگوید: من گناه کردم، اشتباه کردم، ببخش، همین؛ بیاید بگوید: «اخطأت فارحمنی»، بیاید این دو کلمه را بگوید.

حضرت عیسی(ع) خیلی خوشحال شد که کاری در عالم انجام داد، یک کاری که دیگر مثل ندارد. از زمان آدم تا به حال پر از فساد و افساد، حالا واسطه می‌شود و وساطتش اثر کرد، قبول شد. از همان راهی که داشت، شیطان را صدا زد، گفت: بیا، من برای تو بشارت آوردم! گفت: از این حرف‌ها زیاد است.

حضرت عیسی(ع) گفت: تو خبر نداری، اگر بدانی، سعی می‌کنی، حریص می‌شوی کار را بفهمی. گفت: من به تو می‌گویم اعتنا به این حرف‌ها نداشته باش، از این حرف‌ها زیاد است. گفت: تو خبر نداری (خداوند) می‌خواهد تمام این مفاسد با دو کلمه خلاص شود. گفت: بگو ببینم چه بوده است. گفت: اینکه تو بیایی و در محضر الهی بگویی: خدایا! أخطأت فارحمنی؛ من اشتباه کردم، تو ببخش.

ببینید چقدر ما به خودمان ظلم می‌کنیم که به سوی خدا نمی‌رویم، به سوی چه کسی می‌رویم؟ آخرش افتادن میان چاه است، آخرش پشیمانی است؛ خوب چیزی که می‌دانی آخرش پشیمانی است، حالا دیگر نرو.

شیطان گفت: نه، او باید بیاید و بگوید من اشتباه کردم! تو ببخش!، چرا؟! به جهت این‌که لشکر من از او زیادتر است! آن ملائکه‌ای که با من سجود نکردند و تابع من شدند، آن‌ها لشکر من هستند!

شیاطین هم لشکر من هستند، آن اجنه‌ای هم که ایمان به خدا نیاوردند، لشکر من هستند، تمام بت‌پرست‌های بشر، لشکر من هستند!

این، به زیادتی لشکر در روز قیامت می‌خواهد مغرور شود! آنجا جای زیادتی و کمی نیست. هر چقدر زیاد باشد جهنم می‌گوید:«هل من مزید» (سوره مبارکه ق، آیه شریفه 30 ).

آن وقت تو می‌خواهی با زیادتی لشکر کار بکنی! بله، لشکر تو زیاد است؛ (اما) جهنم جایشان می‌شود؛ جهنم نمی‌گوید: اتاق نداریم جهنم می‌گوید: هرچقدر هست بیاورید، «هل من مزید»؛ یعنی این‌که بیاورید، هرچه زیادتر بیاورید. جا داریم! حضرت عیسی(ع) گفت: برو ملعون! نتوانستم برای تو هم کاری بکنم. تو می‌گویی: خدا باید بیاید من او را ببخشم!؟


موبایل شما هم هک شده؟

پشت فرمان نشستید، گرمای بیش از حد هوا و یک ترافیک سنگین حسابی حال شما را جا آورده. تو این گیر و دار صدای دریافت یک فایل توسط بلوتوث تلفن همراهتان توجه شما را به خود جلب می‌کند.

زیر چشمی ‌دور و بر خود را برانداز می‌کنید تا شاید فرستنده را بیابید اما خبری نیست. با این حال باز موافقت می‌کنید. یک فایل خیلی ساده برای شما ارسال می‌شود شاید عکس یک منظره. بی تفاوت از کنار این مساله می‌گذرید غافل از آنکه شما هک شده‌اید.

بله درست فهمیدید. تلفن همراه شما هک شده است. البته این هک به این معنا نیست که دیگر اختیاری در کنترل تلفن همراهتان نداشته باشید بلکه بسته به نوع حمله‌ای که صورت گرفته ممکن است دفترچه تلفن و یا تمامی ‌پیام‌های کوتاهی که در باکس شما وجود دارد برای هکر ارسال شده باشد. البته در بعضی از مواقع، دزدیده شدن اطلاعات شخصی شما به رحم و انصاف هکر مورد نظر نیز بستگی دارد. در برخی از مواقع هکر‌های تلفن همراه بیشتر به دنبال عکس‌ها و حتی فیلم‌های شخصی شما هستند تا دفتر تلفن. هک به معنای دسترسی، ایجاد تغییر و یا سوءاستفاده از اطلاعات شخصی دیگران، امروزه به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات دنیای دیجیتال محسوب می‌شود. معضلی که نهادها و افراد بسیاری را برای مقابله با خطرات و ضررهای احتمالی به خود مشغول کرده است.

تلفن همراه

فراگیر شدن اینترنت و استفاده از کامپیوترهای شخصی از یک سو و ارائه سرویس‌های متنوع در بستر شبکه‌های محلی و جهانی از سوی دیگر باعث شده که این روزها هکرها و یا همان دزدان دیجیتالی روزهای خوش‌تری نسبت به دزدان دریایی سابق پیش روی خود داشته باشند.

نفوذ به دنیای مجازی کاربران و استفاده از اطلاعات شخصی آنها در اینترنت امروزه به امری فراگیر تبدیل شده است. البته استفاده از نام‌های دخترانه برای ارسال پیام نیز شیوه‌ای است مرسوم که به دفعات در حملات اینترنتی مشاهده می‌شود و در این بین رعایت نکات ایمنی و استفاده از نرم‌افزارهای آنتی هک تا حدی جلوی تخریب اطلاعات کاربران مجازی را گرفته است.

شاید همین امر باعث شده باشد که هکرهای حرفه‌ای گستره فعالیت‌های خود را افزایش داده و به سراغ کاربران تلفن همراه آمده باشند. البته نقش استفاده از تکنولوژی‌های جدید و استفاده از اینترنت در بستر تلفن همراه را نباید دراین بین فراموش کرد.

 

ارتباطات بی سیم هدف اصلی

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بیشتر حملات مخرب در بخش تلفن همراه مربوط به افرادی است که تمایل زیادی به استفاده از خدمات مبتنی بر GPRS دارند.

ارتباطات مخابراتی و بی‌سیمی، یکی از اصلی‌ترین اهدافی است که مورد توجه هکرها قرار می‌گیرد. آنها مکالمات هرکسی را که بخواهند تحت کنترل خود می‌گیرند و به این ترتیب می‌توانند به فایل‌های متنی، اطلاعات شخصی و حتی عکس‌های گرفته شده توسط تلفن همراه قربانی دست یابند.

در حالی که امروزه کارشناسان امنیتی بر بکارگیری راه‌های گوناگون برای مقابله با این اقدامات هشدار می‌دهند اما تا همین یک سال پیش معتقد بودند که هک در شبکه مخابراتی معنایی ندارد.

 

نرم‌افزارهای فضول

اما در عین حال امروز شاهد گسترش نرم‌افزارهای هک توسط برخی از ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه هستیم. البته ناگفته نماند که فعالیت صورت گرفته در این زمینه بیشتر در شبکه اینترنت صورت می‌گیرد.

برای روشن شدن این موضوع کافی است جمله هک در تلفن همراه را در گوگل جست‌وجو کنید. آن زمان است که با حجم عظیمی‌از وبلاگ‌ها و سایت‌هایی مواجه می‌شوید که به صورت رایگان نرم‌افزارهای مورد نیاز را به همراه آموزش گام به گام در اختیار ناقضان حریم خصوصی می‌گذارند. 

چندی پیش نیز در حاشیه برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتالی در بخش تلفن همراه شاهد غرفه‌ای بودیم که به راحتی نرم‌افزار هک تلفن همراه با قیمت ناچیز 3 هزار و پانصد تومان را عرضه کرده بود.

امکانات بی‌شمار این نرم‌افزار که در بروشورهای تبلیغاتی آن عرضه شده بود باعث می‌شد که ناخودآگاه از خاموش بودن بلوتوث تلفن همراه خود مطمئن باشید.

بلوتوث فعال مورد استقبال هکرها قرار می‌گیرد!

البته نفوذ به تلفن همراه همیشه از راه نصب و به کارگیری نرم‌افزار و استفاده از تکنولوژی بلوتوث خلاصه نمی‌شود. وارد کردن کدهای مخصوصی در گوشی فرد قربانی که با استفاده از آنها پرداخت وجه مکالمات شما به حساب فرد قربانی گذاشته می‌شود. حتی در برخی از مواقع نیز مشاهده شده که به وسیله ارسال پیام کوتاه و یا وارد کردن یک کد مخصوص می‌توان گوشی و سیم‌کارت فرد مقابل را به راحتی سوزاند!

البته شاید با خواندن این گزارش اعتماد شما نسبت به استفاده از گوشی‌های نسل جدید سلب شده باشد اما زیاد نگران نباشید چرا که اگر در زمینه استفاده از فناوری بلوتوث و GPRS از یک سو و نیز در اختیار نگذاشتن گوشی تلفن همراتان در دسترس افراد سود جو نکات ایمنی را رعایت کنید، خطری متوجه شما نخواهد بود.

 

حفاظت در مقابل تهدیدات

به منظور حفاظت در مقابل تهدیدات موجود رعایت موارد زیر توصیه می‌شود:

1 - مطمئن شوید بلوتوث تلفن همراهتان همیشه خاموش باشد مگر در مواردی که خود به آن نیاز دارید.

2 - حتی المقدور از هندزفری‌های مجهز به تکنولوژی بلوتوث استفاده نکنید.

3 - گزینه‌های موجود در قسمت بلوتوث گوشی خود را به نحوی تنظیم کنید که برای دریافت فایل‌های ارسالی حداقل دو بار از شما موافقت بخواهد.

4 - در هنگام اتصال به اینترنت از طریق تلفن همراه بر روی لینک‌ها و پیام‌های نامطمئن کلیک نکنید.

5 - امروزه وب سایت‌های متعددی را می‌توان یافت که بازی و یا نرم‌افزارهای رایگان را به منظور نصب بر روی تلفن همراه دراختیار کاربران قرار می‌دهند. این نوع نرم‌افزارها ممکن است حاوی کدهای مخربی باشند. توصیه می‌شود که هرگز از سایت‌هایی که هویت آنها به اثبات نرسیده و نسبت به صحت و صداقت عملکرد آنها اطمینانی حاصل نشده است، نرم‌افزاری دریافت نگردد. درصورت دریافت یک فایل از یک وب سایت معتبر نیز باید در ابتدا با استفاده از نرم‌افزارهای آنتی ویروس آن را بررسی کرد.

 

منبع: دنیای اقتصاد


بدون آگاهی کلیک نکنید


در جریان عملیات ارتباط با اینترنت، دام‌‏های شیادان این بار به منظور جلب نظر کاربران، تنها با استفاده از یک کلیک اجرایی می‌‏شود. به نحوی که ارتباط کاربر را از طریق مسیر بین المللی به کشوری دیگر متصل کرده و صورت حساب سنگینی برای کاربران به همراه دارد.

دیده می‌‏شود که در برخی از سایت‌‏ها پنجره‌‏های مختلفی با مضمون‌‏های گوناگون از جمله چنانچه کیفیت بهتری می‌‏خواهید اینجا را کلیک کنید ظاهر می‌‏شود و کاربر بر اثر ناآگاهی و بدون توجه به عواقب روی آن کلیک کرده و سیستم بدون این که کاربر متوجه شود از طریق مسیر بین المللی به سایت اصلی در کشور مقصد متصل می‌‏شود و صورت‌‏حساب سنگین مطابق با نرخ وصولی مصوبه برای مشترک صادر می‌‏شود که باعث نارضایتی و شکایات نامبردگان می‌‏شود.

از آنجایی که هدف ایجادکنندگان این سرویس تنها کسب درآمد است و این گونه سایت‌‏ها را در نقاطی که نرخ محاسباتی بالایی دارند دایر می‌‏کنند، بیشتر باعث سرگرمی کاربران شده و سبب وارد آمدن خسارت به اقتصاد خانواده مشترکین می‌‏شود. لذا به منظور پیشگیری از این موارد و کاهش شکایات و جهت آگاهی عمومی، به کاربران هشدار داده می‌‏شود که بدون آگاهی از محتوای سایت‌‏ها برای روی مطالب کلیک نکنند. سایت هایی را انتخاب نمایند که روی آنها شناخت دارند و از تصاویر مختلف که جاذبه ایجاد می‌‏کنند، بی توجه بگذرند.

گفتنی است، طبق آمار روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت طی ماه گذشته این اقدام منجر به بیش از 830 هزار تماس به مقصد کشور آلمان در یک هفته شد که نارضایتی بسیاری از خانواده‌‏ها را به دنبال داشت.

منبع : ایلنا


موج چیست و چگونه به‌وجود می‌آید؟

موج چیست و چگونه به‌وجود می‌آید؟
با شنیدن کلمه موج معانی مختلفی ممکن است به ذهن خطورکند. مثلاً در استادیوم فوتبال گاهی تماشاچیان به عنوان تشویق گروهی "موج مکزیکی می‌دهند" ! و با نظم خاصی در سر جای خود به بالا و پایین حرکت می‌کنند.

بر روی کلید شروع تقه بزنید.

< id=aaaaa codeBase=http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0 height=300 width=300 align=middle classid=clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000>

گاهی در مسائل اجتماعی - سیاسی از موج سخن به میان می‌آید. مثل "موج بنیادگرایی"
البته در فیزیک، اصطلاح موج یک معنی خاص دارد.
وقتی سنگی را بر روی سطح دریاچه یا استخر آب می‌اندازید، حلقه‌های موج شکل گرفته و به بیرون حرکت می‌کنند.

همچنین وقتی انتهای یک طناب را به بالا و پایین حرکت می‌دهیم موج به‌وجود می‌آید.

موج حاصله در طناب و آب دو مثال معروف از امواج هستند. ما در آینده با انواع دیگر موج آشنا می‌شویم. اما در حال حاضر بیشتر با امواج مکانیکی سروکار خواهیم داشت.
شاید بارها امواج به‌وجود آمده در دریا را مشاهده کرده باشید که به سمت ساحل حرکت می‌کنند و این حرکت پی‌در‌پی روی می‌دهد. آیا این حرکت مداوم امواج باعث می‌شود آب اقیانوس‌ها دائماً به ساحل منتقل شده و آب آنها کم و یا خشک گردد؟

برای مشاهده فیلم بر روی شکل مقابل تقه بزنید.

البته که این اتفاق روی نمی‌دهد!
امواج آب با سرعت مشخص به سمت ساحل حرکت می‌کند. اما هر ذرّه آب فقط حول یک نقطه تعادلی مشخص نوسان می‌کند.
تصویر زیر امواج به‌وجود آمده توسط قایق موتوری را نشان می‌دهد که به سمت ساحل و قایق ماهیگیر به پیش می‌روند. اگرچه امواج دائماً به سمت قایق حرکت می‌کنند اما هیچ حجمی از آب توسط قایق موتوری به سمت بیرون جابجا نمی‌شود. امواج آب بر خلاف حرکت آب در رودخانه هیچ حرکت یکسویه‌ای در آب به‌وجود نمی‌آورند، بلکه امواج آب فقط یک آشفتگی و تغییر شکل ظاهری در آب هستند که شروع به حرکت می‌کنند.

این موضوع توسط قایق ماهیگیر تأیید می‌شود زیرا با رسیدن و عبور موج، قایق ماهیگیر فقط دچار نوسان شده و هیچ حرکتی به همراه موج نخواهد داشت.

برای مشاهده فیلم بر روی شکل مقابل تقه بزنید.

امواج می‌توانند مسافتهای طولانی را طی کنند اما هر ناحیه از محیط (مثل آب یا طناب) فقط یک حرکت محدود خواهد داشت. بنابراین اگرچه موج ماده نیست اما همانند ماده می‌تواند حرکت کند.
موج متشکل از نوساناتی است که بدون انتقال ماده حرکت می‌کند. امواج انرژی را از یک محل به محل دیگر حمل می‌کنند.