آموزش فارسی توابع در Visual Basic.NET

در این کتاب آموزشی توابع مورد استفاده در زبان برنامه نویسی Visual Basic.NET به صورت فارسی توضیح داده شده است. از جمله این توابع عبارتند از: توابع ورودی و خروجی ، توابعی که با فایلها و پوشه ها سر و کار دارند ، توابعی که برای شناسایی نوع داده به کار می روند ، توابع تبدیل نوع متغیر ، توابعی که با رشته ها سر و کار دارند ، توابعی که برای قالب دهی به داده ها به کار می روند ، توابع ریاضی ، توابعی که با تاریخ و زمان سر و کار دارند ، توابع گرافیکی ، توابعی که با رجیستری سر و کار دارند و ... این کتاب به صورت PDF و در 65 صفحه توسط آقای بهروز راد تهیه شده و در اختیار کاربران  قرار می گیرد.

دانلود


آموزش ساخت بازی توسط برنامه Quest3D

برنامهQuest3D تقریبا قویترین برنامه برای ساخت جلوه های گرافیکی و بازی می باشد. خود برنامه در بخش دانلود  قرار گرفت که به زحمت می توانید آن را در اینترنت پیدا کنید و این هم آموزش برنامه است که از سایت Persian Designers جمع آوری شده است. این مجموعه آموزشی حاوی حدود 190 صفحه محتوای آموزشی این بازی می باشد که به صورت فایل PDF تهیه شده است.

دانلود


کتاب الکترونیکی آشنایی با جاوا و J2EE

دراین کتاب آموزشی به زبان برنامه نویسی جاوا و J2EE آشنا خواهید شد. مطالب موجود در این آموزش عبارتند از: مقدمه ای بر J2EE و تفاوتهای آن با .NET و IDE ، مقدمه ای بر زبان Syntax جاوا و نحوه اجرای برنامه ها ، عناصر و اجزای گرافیکی در جاوا JFC and Swing ، اتصال به پایگاه JDBC ، کار با JSP و ServeIt ، Java XML ، آشنایی با EJB ، برنامه نویسی موبایل J2ME و در ایان هم مراجع آموزش ذکر شده است. این کتاب تالیف و ترجمه آقای مهدی وجدانی است . این کتاب به صورت PDF و در 256 صفحه تهیه شده است. همان طور که در محتویات کتاب بیان شد از این کتاب می توانید برای آموزش ایجاد برنامه های جاوا برای گوشی های موبایل نیز استفاده کنید.

دانلود


آموزش ساخت بازی توسط نرم افزار 3D Game Studio

می دانید که برنامه 3D Game Studio یکی از قویترین برنامه های ساخت بازی های سه بعدی می باشد. در این مجموعه آموزشی که حدود 150 صفحه آموزش تصویری این برنامه به صورت فارسی می باشد سعی شده که تا قسمت زیادی کار با این برنامه آموزش داده شود. موضوعاتی همچون ساخت یک دموی 3 بعدی ، ساخت اولین اتاق بازی ، ساخت یک درب واقعی ، ساخت آتش ، دود و برف ، نورپردازی محیط و استفاده از منابع نور ، طراحی مراحل پیچیده تر ، افزودن اتاقهای متوالی ، پنلها و نحوه ساخت پنلهای استاندارد ، برنامه نویسی مقدماتی ، ساخت جلوه های تصویری ، ساخت سرعت سنج عقربه ای اتومبیل و بالاخره ساخت یک نمونه بازی با نام Coin Hunter با استفاده از این برنامه است.

دانلود


آموزش فارسی زبان برنامه نویسی جاوا

جاوا یک زبان برنامه نویسی است که در اوایل دهه 90 توسط Java Soft ، بخش نرم افزاری شرکت Sun توسعه داده شد. هدف آن بود که جاوا زبانی ساده، قوی و همه منظوره باشد. جاوا تمام جنبه های مثبت C و ++C را در خود دارد و آن چیزهایی که برنامه نویسان ++C از آن نفرت داشته اند مانند وراثت چند گانه، تحریف اپراتورها و اشاره گرها را به کناری گذاشته است. از این زبان هم برای تولید نرم افزار و هم طراحی صفحات وب استفاده می شود. این مجموعه آموزشی شامل بیش از 200 صفحه آموزش زبان برنامه نویسی جاوا به صورت فارسی در قالب فایل PDF می باشد. توجه داشته باشید که جاوا با Java متفاوت است و این دو هیچ ارتباطی با هم ندارند.

دانلود